مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:052023-09-27اقتصادي

هلوی امیرآباد، چراغ روشنی که باید برند شود


شهرستان محلات یکی از مناطق استان مرکزی است که صرفنظر از سردرمداری در تولید گل و گیاه و ماهیان زینتی، شاید به اندازه شهرستان هایی چون ساوه و زرندیه در تولید سایر محصولات کشاورزی مشهور نباشد، - اما بیشتر روستاهای شهرستان محلات به دلیل شرایط اقلیمی یا حرکت بر اساس سنت گذشتگان، بخش اعظم تولیدات خود را حول یک یا چند محصول خاص متمرکز کرده اند.

اینگونه است که زردآلو و سبزه لریجان، گوجه، بلال و آفتابگردان جودان (جردیجان)، انار خورهه، هلوی امیرآباد بزیجان، بید قرمز بزیجان، بادام و انگور گلچشمه و گیلاس عیسی آباد توانسته اند نامی برای خود دست و پا کرده و به دلیل سابقه بسیار روستاییان در تولید این محصولات، به کیفیت و کمیت مناسبی دست پیدا کنند.

روستای امیرآباد بزیجان در دهستان باقرآباد از بخش مرکزی شهرستان محلات، در فاصله 35 کیلومتری و در محدوده شمال غربی این شهرستان واقع شده است.

امیرآباد و بزیجان دو روستای مجزا از یکدیگر هستند، اما احتمالا به این دلیل این روستا را امیرآباد بزیجان می نامند که با روستایی به همین نام در شهرستان محلات اشتباه گرفته نشود.

برای رسیدن به امیرآباد باید با حرکت از مسیر محلات به خمین و طی مسافت حدود 19 کیلومتری و پس از صفی آباد، وارد جاده روستایی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هلوی امیرآباد، چراغ روشنی که باید برند شود

هلوی امیرآباد، چراغ روشنی که باید برند شود