مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:152023-10-11اقتصادي

کتاب جدید همشهری به انتشارات فارس رسید


کتاب جدید همشهری با عنوان« اشتباه پراکنی» درباره ی آگاهی از دستور کار ایدئولوژیک یا تجاری متمایز برخی سازمان های رسانه های خبری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، کتاب جدید همشهری با عنوان اشتباه پراکنی نوشته اوییوسااومورجی و کرستی رایل و ترجمه مهدی فروتن در فروشگاه انتشارات فارس آماده عرضه است.

  در بخشی از این کتاب آمده است: پژوهشگران چهارگونه سواد برای عصر اطلاعات شناسایی کرده اند: سواد رسانه ای Media Literacy درباره ی آگاهی از دستور کار ایدئولوژیک یا تجاری متمایز برخی سازمان های رسانه های خبری است که می تواند بر شیوه ی گزارش یا تولید خبرها تاثیر بگذارد.

سواد اطلاعاتی Information Literacy به مهارت های تحلیلی و تفکر انتقادی هنگام دسترسی، ارزیابی و قضاوت درباره ی اطلاعات تازه (به ویژه اطلاعات آن لاین) نیاز دارد.

سواد خبری News Literacy به چگونگی تعامل شهروندان با اخبار در جوامع آزاد می پردازد، با توجه به این که گزارش عینی اخبار ممکن است نیاز به قضاوت های ارزشی داشته باشد.

سواد دیجیتالی Digital Literacy به این نکته اشاره می کند که تمایز بین تولیدکنندگان و مصر ف کنندگان اخبار در عصر دیجیتال همیشه مشهود نیست.

سواد دیجیتالی تمرکز خود را بر محتوای آن لاین و شیوه ی تولید آن می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب جدید همشهری به انتشارات فارس رسید

کتاب جدید همشهری به انتشارات فارس رسید