مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 14:552023-10-11اقتصادي

آخرین وضعیت 7 طرح ذخیره سازی گاز در ایران


مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: اگر 7 طرح ذخیره سازی گاز به بهره برداری برسد، می توان میزان تامین گاز از محل ذخیره سازی گاز را به 100 میلیون متر مکعب در 4 ماه رساند که معادل 10 درصد میزان مصرف گاز در فصل سرماست.

- رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های ذخیره سازی گاز در کشور گفت: موضوع ذخیره سازی گاز مستقیما مرتبط با مدیریت اوج مصرف گاز است.

به هر حال تحت شرایط اقلیمی و پدافندی خاص ممکن است عدم قطعیت هایی در تامین پایدار گاز اتفاق بیفتد و قطعا ذخیره سازی گاز بخشی از پاسخ فنی به مدیریت اوج مصرف و بحران های فنی، طبیعی و غیرطبیعی است.

وی افزود: اصل نیاز به ذخیره سازی گاز در ایران و مطالعات آن از دهه 60 آغاز شد و به تناسب توسعه شبکه گازرسانی به این موضوع فکر شد و دو پروژه فاز 1 سراجه و فاز 1 شوریجه نیز به بهره برداری رسید.

با تکمیل این دو پروژه، پتانسیل عرضه گاز در 4 ماه سرد سال از محل ذخیره سازی به 30 میلیون متر مکعب در روز رسید.

*سهم تقریبا هیچ ایران در تامین گاز از محل ذخیره سازی نوشادی ادامه داد: وقتی وضعیت ذخیره سازی گاز را در کشورهای دنیا بررسی می کنیم، اعداد و ارقام متفاوتی دیده می شود، مثلا کشور هلند 40 درصد از تامین گاز فصل سرد خود را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت 7 طرح ذخیره سازی گاز در ایران

آخرین وضعیت 7 طرح ذخیره سازی گاز در ایران