مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 19:052023-10-07دانش

دعوت از عراق برای ایجاد پژوهشگاه های مشترک بین دو کشور


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با اشاره به 571 پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و 51 پارک علم و فناوری گفت: ایجاد پژوهشگاه های مشترک بین ایران و عراق میتواند زمینه همکاری خوبی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، وحید حدادی اصل در رویداد بین المللی هفته علم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق اظهار کرد:  در بحث های آموزشی، موضوع تبادل دانشجو محور مهم و اصلی همکاری های دو کشور است و پتانسیل های خوبی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به زمینه برگزاری دوره های مشترک افزود: زمینه فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه فراهم است.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به تجربیات و پتانسیل های ایران در زمینه نانو و بیوتکنولوژی، سدسازی و نیروگاه سازی، خاطر نشان کرد: این موضوعات می توانند زمینه ای برای همکاری بیشتر دو کشور باشد.

وی ادامه داد: مشکل آب و ریزگردها دو مشکل مشترک دو کشور ایران و عراق است که می تواند به دست دانشگاه ها حل شود و بدون همکاری دو کشور این مشکلات حل نمی شود.

دانشگاه های هر دو کشور به این مشکلات می پردازند.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت زبان های فارسی و عربی در عرصه گفت: برای مثال کشور چین برای آموزش زبان چینی دوره های کنفوسیوس برگزار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت از عراق برای ایجاد پژوهشگاه های مشترک بین دو کشور

دعوت از عراق برای ایجاد پژوهشگاه های مشترک بین دو کشور