مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 16:352023-10-14بين الملل

هشدار روسیه در مورد عزم تروریست ها برای قدرت گیری در آسیای مرکزی


رییس سرویس امنیت فدرال روسیه هشدار داد هدف مهم تروریست ها کسب قدرت در کشورهای آسیای مرکزی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، الکساندر بارتنیکف رییس سرویس امنیت فدرال روسیه در نشست نهادهای امنیتی و خدمات ویژه همسود، کسب قدرت در کشورهای آسیای مرکزی را از اهداف اولویت دار تروریست ها عنوان کرد.

به گفته وی، در درجه اول تاجیکستان، ازبکستان و ترکمنستان در معرض خطر قرار دارند زیرا از جمله کشورهای هستند که سازمان های تروریستی بین المللی امیدوارند آنها را در به اصطلاح خلافت جهانی بگنجانند.

بارتینکف در ادامه به نقش فزاینده القاعده که به همراه ولایت خراسان شاخه داعش در افغانستان، در آماده سازی، تلقین و حمایت لجستیکی گروه های تحت کنترل خود مشارکت فعال دارد، اشاره کرد.

به گفته وی، امروزه تعداد شبه نظامیان القاعده که در بیش از 20 ولایت افغانستان عمدتا در جنوب شرق این کشور فعال است، بیش از 1500 نفر بوده و مرکز آن منطقه نورستان است که دهلیز حمل و نقلی بین پاکستان، افغانستان و تاجیکستان هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد اعضای ولایت خراسان که در سراسر منطقه مرزی شمال و مرکز افغانستان فعالیت می کنند به 6500 نفر می رسد، خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک این سازمان تروریستی بین المللی ممکن است به پتانسیلی دست یابد که به آنها اجازه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار روسیه در مورد عزم تروریست ها برای قدرت گیری در آسیای مرکزی

هشدار روسیه در مورد عزم تروریست ها برای قدرت گیری در آسیای مرکزی