مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:202023-10-11اقتصادي

افزایش 19 درصد گواهی کشف مواد معدنی در خراسان جنوبی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: صدور گواهی کشف مواد معدنی در استان رشد 19 درصدی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، احمد آریافر، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 16 گواهی کشف مواد معدنی در نیمه نخست امسال با مساحت هزار و 560 کیلومتر مربع در استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه  این میزان گواهی کشف نسبت به مدت مشابه سال گذشته 19 درصد افزایش داشته است گفت: ذخیره قطعی  این معادن 380 میلیون تن است.

  وی با بیان این که بیشترین گواهی کشف معدنی در طبس با 4 معدن است افزود: در خوسف و سربیشه هرکدام 3 معدن و سرایان و نهبندان هرکدام معدن گواهی کشف صادر شد.

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اضافه کرد: این گواهی کشف ها برای مواد معدنی  منیزیت، خاک نسوز، پتاس، بنتونیت، مس اکسیدی، سرب وروی،گچ،خاک صنعتی، هماتیت، منگنز صادر شده است.

  آریافر هزینه ها این گواهی های کشف را 288 هزار و 555 میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: عملیات اکتشاف معدنی از سوی شرکت های بخش دولتی و خصوصی انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: اکنون 543 معدن با ذخیره قطعی 7 میلیارد تن با  اشتغال  حدود 13 هزار و 500 نفر در خراسان جنوبی فعال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 19 درصد گواهی کشف مواد معدنی در خراسان جنوبی

افزایش 19 درصد گواهی کشف مواد معدنی در خراسان جنوبی