مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 17:252023-10-08پزشكي

توصیه های طب ایرانی برای حفظ سلامتی کودکان در فصل سرما


شعار اصلی طب ایرانی حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری هاست که با رعایت شش اصل ضروری سبک زندگی در هر سنی می توان بدن را در برابر بیماری ها تقویت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منیره سادات مطهری فرد، پزشک و متخصص طب ایرانی با اشاره به هم زمانی فصل پاییز و بازگشایی مدارس و شلوغ تر شدن مهدکودک ها و افزایش بیماری های ویروسی و میکروبی، اظهار کرد: در سنین کودکی رطوبت بدن بالاست و هنوز مزاج قوت و قوام لازم را پیدا نکرده و به عبارتی کودکان دچار ضعف قوا هستند، این مساله منجر به ابتلای بیشتر آنها به بیماری های ویروسی و میکروبی می شود و لذا باید با اتخاذ تدابیر طب ایرانی سیستم ایمنی کودکان را تقویت کنیم.

وی افزود: شعار اصلی طب ایرانی حفظ سلامتی و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها است که با رعایت شش اصل ضروری سبک زندگی در هر سنی می توان بدن را در برابر بیماری ها تقویت کرد و خوب است که این اصول را از کودکی به بچه ها آموزش دهیم.

مطهری فرد با اشاره به اینکه اولین اصل آب و هوا است، اظهار کرد: صبح و غروب هوا خنک تر است و ظهر کمی هوا گرم می شود که در تمامی اوقات بهتر است کودکان را در معرض باد قرار ندهیم و یا با لباس مناسب و گرم بیرون ببریم.

وی ادامه داد: کودکانی که به مدرسه می روند می توانند صبح ها لباس گرم بپوشند و ظهر موقع برگشت به خانه آن را دربیاور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های طب ایرانی برای حفظ سلامتی کودکان در فصل سرما

توصیه های طب ایرانی برای حفظ سلامتی کودکان در فصل سرما