مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-22اقتصادي

باغات زرشک خراسان جنوبی شناسنامه دار می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فرآوری 43 درصد زرشک استان گفت: باغات زرشک شناسنامه دار می شود.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به فرآوری 43 درصد زرشک استان گفت: باغات زرشک شناسنامه دار می شود.

رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مهدی جعفری، امروز یکشنبه 30 مهر ماه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک، درشهرستان قائنات، گفت: انتظار ما این نیست که برپایی جشنواره زرشک همه مشکلات زرشکاران را حل کند بلکه می خواهیم نگاه ها را به این محصول مزیت دار خراسان جنوبی جلب کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه افتتاح واحدهای فناورانه در روستاها در زمینه محصول زرشک را طی یک سال گذشته صورت گرفت است، افزود: اولین زرشک جهان در منطقه افین کشت شده است که پیگیر ثبت جهانی آن نیز هستیم.

جعفری با اشاره به 43 اتفاق مبارک در حوزه زرشک از سال گذشته، گفت: چاپ کتاب با محوریت محصول زرشک، برگزاری 110 دوره آموزشی، راه اندازی مرکز ملی زرشک و زعفران، پیگیری ایجاد کلکسیون باغ زرشک، اختصاص زمین برای دو مجتمع زرشک، مبارزه دولتی با زنگ جارویی زرشک و… از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه شناسنامه دار کردن باغات زرشک شامل 183 هکتار را پیگیری کرده ایم، گفت: 800 بارگاه زرشک در خراسان جنوبی داریم و 43 درصد محصول زرشک خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات زرشک خراسان جنوبی شناسنامه دار می شود

باغات زرشک خراسان جنوبی شناسنامه دار می شود