مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:502023-10-04سياسي

هوش مصنوعی حیات فرازمینی را کشف می کند


گروهی متشکل از هفت محقق، با حمایت بنیاد جان تمپلتون و به رهبری جیم کلیوز و رابرت هازن از موسسه علوم کارنگی نشان داد که رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی آنان می تواند به طور موثر نمونه های بیولوژیکی مدرن و باستانی را از نمونه های غیر زنده با دقت 90 درصد متمایز کند.

- ایسنا/خراسان رضوی گروهی متشکل از هفت محقق، با حمایت بنیاد جان تمپلتون و به رهبری جیم کلیوز و رابرت هازن از موسسه علوم کارنگی نشان داد که رویکرد مبتنی بر هوش مصنوعی آنان می تواند به طور موثر نمونه های بیولوژیکی مدرن و باستانی را از نمونه های غیر زنده با دقت 90 درصد متمایز کند.

به نقل از نیوز، دکتر هازن اظهار کرد: این روش تحلیلی معمولی، پتانسیل ایجاد انقلابی در جستجوی حیات فرازمینی و عمیق تر کردن درک ما از منشا و شیمی اولیه ترین حیات روی زمین را دارد .

یافتن حیات در سیارات دیگر این آزمایش، کاربردهای فوری در کشف منشاء سنگ های مرموز باستانی روی زمین را دارد و به طور بالقوه بر روی نمونه های جمع آوری شده توسط ابزار تحلیلی مریخ نورد کنجکاوی (SAM) تاثیرگذار خواهد بود.

ما باید روش خود را برای مطابقت با پروتکل های این ابزار تحلیلی تغییر دهیم اما این امکان وجود دارد که در حال حاضر داده هایی در دست داشته باشیم تا مشخص کنیم که آیا مولکول هایی از یک بیوسفر ارگانیک مریخی در مریخ وجود دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی حیات فرازمینی را کشف می کند

هوش مصنوعی حیات فرازمینی را کشف می کند