مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:352023-09-27حوادث

مجازات سخت در انتظار عوامل حریق در مراتع همدان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: در زمینه آتش سوزی پسماند کشت و مراتع با کسی تعارف نداریم و ضمن تشکیل پرونده برای فرد خاطی مجازات های سختی هم خواهد داشت .

- اسفندیار خزایی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه امسال به دلیل اینکه بارش های پایان سال خوب بود، پراکنش مناسبی در مراتع ایجاد شد اظهار کرد: بر این اساس وضعیت مراتع ما نرمال بود.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغ سازمان منابع طبیعی در خصوص نقشه بحرانی آتش سوزی طی سال گذشته 40 درصد مراتع بحرانی و 60 درصد نیمه بحرانی بود گفت: در سال 1402، وضعیت مراتع 60 درصد بحرانی و 40 درصد نیمه بحرانی اعلام شد که در این صورت پوشش مستعد حریق بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه چند شهرستان سبز در استان وجود دارد گفت: فامنین و کبودراهنگ از شهرستان های سبز استان هستند اما در شهرستان های اسدآباد و تویسرکان کم و بیش شاهد حریق هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آتش تخریب خاک، آلودگی هوا و از بین بردن میکروارگانیسم های خاک را به دنبال دارد افزود: وقتی حریق اتفاق می افتد مواد آلی خاک می سوزد در حالی که مواد آلی خاک بهترین عنصر است.

خزایی با بیان اینکه پسماند گیاخاک باید توسط دام ها چرا و پاکسازی شود تاکید کرد: مقداری از پسماند کشت هم نیاز است که به خاک اضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجازات سخت در انتظار عوامل حریق در مراتع همدان

مجازات سخت در انتظار عوامل حریق در مراتع همدان