مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 19:352023-10-10سياسي

پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول


مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به برخی از ابهامات و اظهار نظر های غیر کارشناسی مطرح شده پیرامون طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول پاسخ داد.

- تابناک _ بهرام حسن زاده مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان ثبت اسناد در پاسخ به ابهامات مطرح شده، با بیان اینکه تا زیرساخت های لازم در این خصوص تهیه و ایجاد نشود و شش ماه از اجرای آزمایشی این زیرساخت ها نگذرد این قانون اجرایی نمی شود گفت: آنگونه که متأسفانه برخی عنوان کرده اند که این طرح یکدفعه اجرا می شود نیست و و مواعد مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر این اساس، کلیه اسناد عادی که قبل از لازم الاجرا شدن این طرح تنظیم شده اند، پایش شده و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به سند رسمی تبدیل شوند و در این راستا کلیه موانع غیرضروری صدور سند برای اراضی فاقد سند رسمی برداشته می شود.

حسن زاده با اعلام اینکه ساز و کار های حقوقی و ثبتی برای الزام به سند رسمی و تسهیل معاملات و حدنگاری اراضی و مشخص شدن وضعیت مالکیت در این طرح پیش بینی شده است اظهار کرد: برای آن دسته از معاملات که تا قبل از لازم الاجرا شدن مصوبه به صورت عادی انجام شده اند، درماده (10) این طرح سامانه هایی پیش بینی شده تا هم اشخاص ذینفع طی دوران گذار و فرصت دو ساله بتوانند با بارگذاری اسناد و ادعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول

پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده در خصوص طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول