مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 11:002023-10-07اقتصادي

تعلل 10 ساله برای جلوگیری از هدررفت 8 میلیارد لیتر بنزین


اگر ظرفیت فعلی گاز CNG فعال شود، مصرف بنزین تا 22 میلیون لیتر در روز کاهش خواهد یافت و ایران نه تنها از ناترازی بنزین رهایی می یابد، بلکه می تواند با صادرات بنزین ارزآوری حدود 2 میلیارد دلاری داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق آمار وزارت نفت، میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال تا اواخر شهریور معادل 116 میلیون لیتر در روز بوده که این رقم در مقایسه با میانگین مصرف مدت مشابه در سال گذشته 13.

5 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است.

طبق آمار گمرک، صادرات بنزین ایران در سال 1401 تقریبا صفر بوده و حتی اخبار مبنی بر واردات بنزین در برهه های مختلف در قالب تهاتر نیز به گوش رسید.

بدین ترتیب با فرض تراز بودن بنزین در سال گذشته، امسال ناترازی بنزین به میزان 13.

5 میلیون لیتر در روز ایجاد شده که البته دولت با انجام برخی راهکارها، این میزان را نیز از داخل و سایر ظرفیت های تولید بنزین تامین کرده است.

*عقب ماندگی توسعه صنعت CNG از برنامه شورای عالی انرژی هر چند راهکار اساسی حل ناترازی بنزین، اصلاح صنعت خودروسازی است اما انجام این راهکار در بلندمدت می تواند به کمک کشور بیاید.

حال سوال اساسی این است که آیا راهکار کوتاه مدتی برای جلوگیری از عدم النفع ناترازی بنزین وجود دارد؟ طبق محاسبات، ناترازی 13.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل 10 ساله برای جلوگیری از هدررفت 8 میلیارد لیتر بنزین

تعلل 10 ساله برای جلوگیری از هدررفت 8 میلیارد لیتر بنزین