مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 14:552023-09-27اقتصادي

«تراموا» گِرهی از حمل و نقل عمومی تهران باز می کند؟!


بعد از چند سال خواب زمستانی شهر تهران و کاهش چشمگیر خدمات رسانی به مردم، مدیریت فعلی شهر تهران رونق خوبی در حوزه های مختلف از جمله حمل ونقل عمومی ایجاد کرده است و اخبار این روز ها حاکی از این است که به زودی پای تراموا به تهران باز خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، از زمانی که تهران یک دهکده کوچک بود، به چند دروازه محصور می شد و جمعیت اندکی داشت، 100 سال می گذرد؛ در آن سال ها تهرانی ها برای تردد روزانه خود، دغدغه ای نداشتند، اما با روند رو به رشد جمعیت، ایجاد حمل ونقل عمومی و گسترش آن به امری ضروری تبدیل شد.

اکنون تهران که 16 درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است، 10 خط بی آر تی و بیش از 200 خط عادی اتوبوس دارد که یکی از شبکه های بزرگ حمل ونقل عمومی محسوب می شود، 250 کیلومتر خط مترو و 150 ایستگاه متروی فعال دارد و حدود 80 هزار تاکسی برای سفر های درون شهری شهروندان خدمات رسانی می کنند.

اما با توجه به جمعیت انبوه کلان شهر تهران، ناوگان حمل ونقل فعلی جوابگوی نیاز مردم نیست ضمن اینکه به دلایلی از جمله ضعف عملکرد و فرصت سوزی های مدیریت شهری در ادوار گذشته، بی مهری های دولت های گذشته نسبت به مدیریت شهری تهران، تحریم ها و افزایش قیمت ها، حمل ونقل عمومی تهران با پسرفت مواجه شد و مدیریت شهری فعلی در تلاش است نه تن ها وضعیت این حوزه را بهبود ببخشد بلکه خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تراموا» گِرهی از حمل و نقل عمومی تهران باز می کند؟!

«تراموا» گِرهی از حمل و نقل عمومی تهران باز می کند؟!