مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:102023-09-30سياسي

رجوع ارمنستان به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص جمهوری آذربایجان


دولت ارمنستان از دیوان بین المللی دادگستری مستقر در شهر «لاهه» خواسته تعهدات جمهوری آذربایجان به قوانین این سازمان و اجرای موارد تعیین شده در قره باغ را مشخص کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمهوری ارمنستان درخواستی را به دیوان بین المللی دادگستری علیه جمهوری آذربایجان در زمینه لزوم اجرای تعهدات حقوقی  در قره باغ داد.

خبرگزاری آرمنا پرس روز شنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازکرد که ارمنستان از دیوان بین المللی دادگستری خواسته تعهدات جمهوری آذربایجان را به قوانین این سازمان را مشخص کند.

ارمنستان در این نامه اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان دسترسی سازمان ملل متحد و آژانس های تخصصی آن به ارمنی های قره باغ کوهستانی را تسهیل کرده و از ایجاد هرگونه مانعی در این زمینه خودداریکند.

.

 در این نامه آمده است، جمهوریآذربایجان فوراً بازسازی کامل خدمات عمومی از جمله گاز و برق را به قره باغ کوهستانی تسهیل کند.

جمهوری آذربایجان نباید هیچ بنای هنری و  فرهنگی ارامنه را تغییر داده یا تخریب کند.

در تحرک دیپلماتیک دیگر وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از ناظران سازمان ملل برای بازدید از منطقه قره باغ دعوت به عمل آورده است.

به نوشته روزنامه ینی شفق آیخان حاجی زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان گفت: ارمنستان در زمان اشغال منطقه مانع ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجوع ارمنستان به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص جمهوری آذربایجان

رجوع ارمنستان به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص جمهوری آذربایجان