مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 14:402023-10-05سياسي

پیشنهاد ازبکستان برای ایجاد کریدور لجستیکی از افغانستان به اقیانوس هند


وزیر حمل ونقل ازبکستان در چهارمین نشست تجاری بین المللی حمل و نقل و لجستیک در شهر «آستانه» پیشنهاد ایجاد کریدور لجستیک از مسیر افغانستان به اقیانوس هند را مطرح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، الهام محکم اف وزیر حمل و نقل ازبکستان در چهارمین نشست تجاری بین المللی حمل و قل و لجستیک در شهر آستانه پیشنهاد ایجاد کریدور لجستیکی از طریق افغانستان به اقیانوس هند را داد.

وزیر حمل و نقل ازبکستان در چهارمین نشست تجاری بین المللی حمل و نقل و لجستیک NEW SILK WAY که در شهر آستانه افتتاح شد، شرکت کرد.

وی در سخنرانی خود از علاقه تاشکند به توسعه کریدورهای حمل و نقل چند وجهی در منطقه خبر داد.

محکم اف در سخنرانی خود در این نشست اظهار داشت: با توجه به شرایط ژئوپلیتیکی که امروزه در جهان مشاهده می شود، اهمیت حمل ونقل چندوجهی افزایش می یابد.

وی افزود: با در نظر گرفتن روندهای فوق، ازبکستان اقدامات عملی را برای شکل گیری و توسعه کریدورهای حمل ونقل چندوجهی در منطقه انجام می دهد.

پیوسته ابتکار ایجاد کریدور منطقه ای جدید از کشورهای همسود از طریق ازبکستان - افغانستان - پاکستان با دسترسی به اقیانوس هند مطرح می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2022 میلادی حجم ترانزیتی بار از طریق افغانستان به پاکستان بیش از 2 برابر شده و به 670 هزار تن رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ازبکستان برای ایجاد کریدور لجستیکی از افغانستان به اقیانوس هند

پیشنهاد ازبکستان برای ایجاد کریدور لجستیکی از افغانستان به اقیانوس هند