مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 11:002023-09-30پزشكي

اینجا صدا هدیه می دهند


سالانه کودکان زیادی با اختلال شنوایی یا ناشنوایی مطلق متولد می شوند؛ کودکانی که اگر نقص شنوایی شان در مراحل اولیه شناسایی شود، می توانند با سمعک یا کاشت حلزون شنوایی را تجربه کنند و مانند افراد دیگر یک زندگی عادی داشته باشند.

- بیشتر نوزادان و کودکان دچار مشکل شنوایی، از نظر ظاهر جسمی سالم هستند اما ناشنوایی یا کم شنوایی آن ها موجب می شود که علاوه بر منزوی و خجالتی شدن، نتوانند مهارت های گفتاری را به دست بیاورند و در بزرگسالی دچار مشکلات بیشتری شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اگر این نقص در کودکان زود مشخص شود می توانند با ابزارهای کمکی و درمان های لازم، مانند دیگر بچه ها به مدارس عادی بروند و شنوایی طبیعی داشته باشند.

پزشکان تاکید می کنند که سنجش شنوایی در بدو تولد کمک می کند کودکانی که نیاز به درمان دارند، شناسایی شوند و به موقع روش های درمانی و کمک به بهبود ناشنوایی برای آن ها انجام شود.

در این راستا آگاهی والدین نسبت به علائم کم شنوایی در نوزادان و کودکان اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا کم شنوایی یا ناشنوایی درمان نشده، موجب به تاخیر افتادن رشد مغز در قسمت گفتار و زبان می شود و این تاخیرها منجر به مشکل در یادگیری می شود.

ناشنوایی تنها معلولیتی است که درمان دارد؛ این معلولیت با کاشت حلزون رفع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینجا صدا هدیه می دهند

اینجا صدا هدیه می دهند