مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 12:502023-10-22اقتصادي

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از 16 سال به چرخه تولید بازگشت؟


کارخانه صنایع تبدیلی شهدناب یاسوج به عنوان تنها کارخانه صنایع تبدیلی کهگیلویه وبویراحمد پس از 16 سال رکود به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت.

- خبرگزاری فارس_ نسیم راوند؛ شرکت صنایع غذایی شهدناب تنها واحد صنایع تبدیلی کهگیلویه وبویراحمد که در سال 1376 با سفر مسوولان وقت آن زمان به استان با ظرفیت تولید پنج هزار تن کنسانتره و اشتغالزایی 84 نفر در مادوان سفلی یاسوج به بهره برداری رسید.

  شروع به کار این واحد تولیدی بارقه امیدی در دل جوانان و باغداران این استان ایجاد کرد و خرید سیب که مناطق کاکان و سی سخت قطب تولید میوه سیب در استان هستند به صورت تضمین شده انجام می شد و روزهای خوب تنها واحد صنایع تبدیلی منجر به صادرات محصولات شهدناب به خارج از کشور شد.

  اما روزهای خوب این واحد تولیدی دو سال بیشتر دوام نداشت و کارخانه شهدناب سال 1386 به خاطر مشکل کمبود سرمایه در گردش و سرمایه ثابت و همچنین تحریم ها منجر به تعطیلی این کارخانه شد.

در همان روزهای ابتدایی تعطیلی کارخانه و در دولت یازدهم و دوازدهم بارها در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع پیرامون رفع مشکلات این واحد جلسه برگزار شد اما تنها خروجی جلسه این بود که امکان بازگشت شهدناب به چرخه تولید وجود ندارد و حتی بحث فروش دستگاه های این واحد مطرح شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از 16 سال به چرخه تولید بازگشت؟

کارخانه شهدناب یاسوج چگونه پس از 16 سال به چرخه تولید بازگشت؟