مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-21پزشكي

14 درصد ایرانیان دیابت دارند


مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در سال 1395 ، ( افراد بالای 20 سال) یازده درصد بیمار دیابتی در کل کشور داشتیم و طبق بررسی های سال 1400 با 30 درصد افزایش در 5 سال اخیر به 14 درصد رسیده است و این یک آمار هشداردهنده است.

- به گزارذش خبرگزاری فارس از تبریز، علی عبادی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در کارگاه آموزشی دیابت و فشار خون که در دانشگاه علوم پزشکی تبریز  با اشاره به روند رو به رشد بیماری دیابت اظهار کرد: در سال 1395 ، یازده درصد بیمار دیابتی در کل کشور داشتیم و طبق بررسی های سال 1400 با 30 درصد افزایش در 5 سال اخیر به 14 درصد رسیده است و این یک آمار هشداردهنده است.

وی ادامه داد: با توجه به آمارها باید در خصوص بیماری های غیر واگیر در نظام سلامت برنامه های مدونی تدوین شود و امیدواریم که سیاسیمتداران صداهای ما را در تدوین سهم سلامتی بشنوند.

 عبادی ادامه داد: آمار فشار خون بالا در سنین بالای 18 سال نیز در کشور ما روند افزایش دارد و در حدود 40 درصد افراد بالای 18 سال دارای پرفشاری خون هستند.

وی در آخر به تحرک بدنی، استفاده به اندازه و کم از نمک و شکر اشاره کرد و افزود: رابطین نیز باید نقش خود را در بیمارستانها و کلینیک ها و همکاری با مردم برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 درصد ایرانیان دیابت دارند

14 درصد ایرانیان دیابت دارند