مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 09:002023-10-16بين الملل

وزیر خارجه روسیه وارد پکن شد


رسانه های روسی اعلام کردند وزیر خارجه روسیه برای شرکت در سومین نشست کمربند و جاده در راستای توسعه همکاری های بین المللی وارد پایتخت چین شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه برای شرکت در سومین نشست کمربند و جاده برای همکاری های بین المللی وارد پکن شد.

پیش از این سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود که وزیر خارجه این کشور 16 تا 18 اکتبر (24 تا 26 مهر ماه) به پکن سفر می کند.

به گفته ماریا زاخارووا لاوروف علاوه بر شرکت در این نشست در جریان این سفر قرار است با وانگ یی، همتای چینی خود دیدار و رایزنی کند.

اواخر شهریور نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور در ماه اکتبر برای گفتگو با شی جین پینگ، رییس جمهور چین به پکن سفر خواهد کرد.

وی دراین باره گفت: در ماه اکتبر، ما مشتاقانه منتظر گفتگوهای دوجانبه کامل بین ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رییس جمهور چین در پکن هستیم.

پوتین در پکن در نشستی درباره ابتکار کمربند و جاده چین شرکت خواهد کرد.

نیکلای پاتروشف همچنین در دیدار با وزیر خارجه چین تأکید کرد که مسکو در مسائل تایوان، سین کیانگ، تبت و هنگ کنگ از پکن حمایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه روسیه وارد پکن شد

وزیر خارجه روسیه وارد پکن شد