مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 16:502023-10-14اقتصادي

اجرای عملیات آبخیزداری در 20 میلیون هکتار از اراضی طی سه سال


قائم مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی گفت: در قراردادهایی که با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شد، عملیات آبخیزداری، احیای قنوات و طرح های تامین و انتقال آب کشاورزی به مدت سه سال اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی جوادی قائم مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی و عضو هیات مدیره موسسه جهاد توسعه، در خصوص اهمیت آبخیزداری اظهار داشت: آب یکی از حیاتی ترین موضوعات در وزارت جهاد کشاورزی است که باید به درستی از آن استفاده شده و با کمترین هدررفت به دست کشاورز برسد.

وی بیان داشت: قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی با رویکرد اجرای طرح های تحولی در وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری لازم جهت انعقاد قراردادهای آبخیزداری و احیای قنوات را انجام داده است که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با مشارکت مردمی و نیروهای بسیج در 31 استان کشور طی مدت کوتاه و با حجم کاری بالا انجام پذیرد.

قائم مقام قرارگاه تحول، نوآوری و پیشرفت کشاورزی با اشاره به برخی از مزایای اجرای طرح های مذکور گفت: در این طرح 10 هزار رشته قنات احیا شده و حدود 13 هزار استخر تامین آب و بالغ بر 36 هزار کیلومتر کانال و بسترهای انتقال آب ایجاد و همچنین در 20 میلیون هکتار اراضی کشور عملیات آبخیزداری اجرا می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات آبخیزداری در 20 میلیون هکتار از اراضی طی سه سال

اجرای عملیات آبخیزداری در 20 میلیون هکتار از اراضی طی سه سال