مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 16:152023-09-24پزشكي

چرا ایرانی ها زیاد دارو مصرف می کنند؟


مصرف منطقی دارو و خدمات به ویژه خدمات پاراکلینیکی بررسی شد و موارد، مصادیق، عوامل و راهکارهای این پدیده به دقت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نوشین محمدحسینی، مدیرکل سابق نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه تجویز و مصرف دارو در کشورمان منطقی نیست، یادآور شد: آیا می توانیم عددی را برای تجویز منطقی دارو همانند مصرف منطقی نمک، آب، برق و .

تعیین کنیم و بگوییم اگر بیشتر از آن بود منطقی نیست یا اگر کمتر بود، منطقی است؟ افرادی که داعیه تجویز و مصرف منطقی دارو را دارند نظرشان این است که دارو کمتر مصرف شود؟ وی با اشاره به تعریف ساده تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: سازمان جهانی بهداشت تجویز منطقی دارو را اینگونه می داند که دارو به اندازه مورد نیاز، در زمان و تا زمان مورد نیاز(دوره مصرف درست)، داروی درست و مصرف توسط فرد درست با کمترین هزینه، دریافت و مصرف شود.

بنابراین خیلی وقت ها مصرف کم دارو مثلا برای بیماران مبتلا به پرفشاری خون یا دیابت به معنی مصرف غیر منطقی است و فردی که بیماری ویروسی دارد و اساسا به آنتی بیوتیک نیاز ندارد، حتی اگر یک داروی آنتی بیوتیک مصرف کند، مصرف غیرمنطقی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایرانی ها زیاد دارو مصرف می کنند؟

چرا ایرانی ها زیاد دارو مصرف می کنند؟