مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 08:202023-10-05اقتصادي

نهاده های کشاورزی تنها به باغ های شناسنامه دار نی ریز تعلق می گیرد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: ارائه هرگونه خدمات تسهیلات بانکی، بیمه بخش کشاورزی، خرید تضمینی محصولات، صدور مجوز صادرات، انشعابات برق، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، علیرضا بصیری افزود: این طرح، واحدهای زیربخش باغبانی همچون انواع باغ مثمر و غیرمثمر، مزارع کشت گیاهان دارویی، واحدهای پرورش قارچ و محیط های گلخانه ای را شامل می شود و به منظور صدور شناسنامه، بستر ثبت اطلاعات در سامانه سَبَک فراهم شده است.

وی اظهارکرد: برای صدور شناسنامه، بانک جامع اطلاعاتی شامل نوع درخت، سموم و کودهای مورد استفاده، نوع مالکیت و مختصات جغرافیایی زمین در سامانه سَبَک ثبت می شود.

او با اشاره به این که آمار، بستر تمام برنامه ریزی ها است و با شناسنامه دار کردن باغ ها مشخص می شود چه محصولی در کجا و به چه میزان تولید می شود، اضافه کرد: از مزایای صدور شناسنامه برای باغ ها ایجاد امکان تنظیم بازار و مدیریت پس از تولید محصول باغی است.

بصیری با بیان این که اتاق اصناف کشاورزی به عنوان بازوی اجرایی جهادکشاورزی انجام این طرح را در سطح شهرستان به عهده دارد؛.

تصریح کرد: بر اساس آیین نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران، وظیفه قانونی هویت بخشی و ساماندهی شاغلین و مشاغل بخش کشاورزی برعهده اتاق اصناف است؛ بنابراین ضمن تنظیم فرآیند اجرایی و ابلاغ دست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهاده های کشاورزی تنها به باغ های شناسنامه دار نی ریز تعلق می گیرد

نهاده های کشاورزی تنها به باغ های شناسنامه دار نی ریز تعلق می گیرد