مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 08:552023-10-18بين الملل

آمریکا: 31 تانک آبرامز به اوکراین دادیم


ارتش آمریکا اعلام کرد 31 دستگاه تانک آبرامز این ارتش را تحویل اوکراین داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی آفریقا و اروپای ارتش آمریکا اعلام کرد، تحویل مجموعه 31 تایی تانک های آبرامز به ارتش اوکراین را که وعده داده بود تکمیل کرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس ، مارتین اودانل ،  سخنگوی این فرماندهی در مصاحبه با یک رسانه اوکراینی گفت، آمریکا ابتدا وعده داده بود 31 دستگاه تانک آبرامز تعمیر شده را به اوکراین تحویل بدهد و او تایید می کند کل این 31 تانک هم اکنون در اوکراین آماده استفاده هستند.

این سخنگوی ارتش آمریکا همچنین اعلام کرد، 200 سرباز اوکراینی برای کار با این تانک ها در آلمان آموزش دیده و به اوکراین بازگشته اند و مهمات و قطعات یدکی این تانک ها نیز تحویل اوکراین شده است.

اودانل همچنین در تلاش برای سلب مسئولیت آمریکا از بابت تحویل تسلیحاتش به اوکراین گفت، تانک های آبرامزی که تحویل کی ِیف داده شدند اکنون نه آمریکایی بلکه اوکراینی به حساب آمده و تصمیم گیری در این خصوص که از این تانکها کی و کجا و چگونه استفاده شود بر عهده اوکراین است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا اواخر ماه فوریه اعلام کرد، آمریکا در موج جدیدی از ارسال کمک های تسلیحاتی برای اوکراین، 109 دستگاه خودروی رزمی زرهی برادلی، 31 دستگاه تانک آبرامز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: 31 تانک آبرامز به اوکراین دادیم

آمریکا: 31 تانک آبرامز به اوکراین دادیم