مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-18پزشكي

این ادویه مفید برای پوست با خاصیت ضد پیری


عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زعفران در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود، - ایسنا/خراسان جنوبی عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زعفران در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی نیز استفاده می شود، گفت: این ادویه برای پوست مفید است و دارای خاصیت ضد پیری است که می تواند با مقابله با نشانه های اولیه پیری به ایجاد ظاهری جوان تر کمک کند.

ساره حسینی، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در گفت و گو با ایسنا گفت: گیاه زعفران جزو گیاهان دارویی و بومی استان خراسان جنوبی و از قدیمی ترین، با ارزش ترین و گران ترین ادویه های جهان است که به خواص متنوع و خارق العاده آن به دفعات اشاره شدهاست.

وی افزود: از زعفران عمدتا به عنوان رنگ دهنده و طعم دهنده معطر در غذاهای سنتی و فراورده غذایی استفاده می شود و خواص درمانی آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: ترکیبات اصلی و مهمترین ترکیبات موجود در زعفران آلدهیدها (پیکروکروسین و سافرانال) و فلاونوییدها (کروستین و کروسین) هستند که می توانند عامل ایجاد کننده طیف وسیع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این ادویه مفید برای پوست با خاصیت ضد پیری

این ادویه مفید برای پوست با خاصیت ضد پیری