مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 15:202023-09-24پزشكي

هشدار؛ این نوشیدنی ها نارسایی کبدی می آورند


تمام نوشیدنی های انرژی زا حاوی ویتامین هستند.

از آنجا که یک اثر وابسته به دوز ویتامین B3 (نیاسین) در سمیت کبدی دخیل است که در آن مگادوزهای (دوز بالا) این ویتامین در ابتدا باعث افزایش خفیف آنزیم های کبدی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ترویج نوشیدنی های انرژی زا به عنوان منبع قابل حمل انرژی و محرک توسط شرکت های نوشیدنی، همراه با در دسترس بودن گسترده آنها در فروشگاه های مواد غذایی، پمپ بنزین ها و سایر فروشگاه های خرده فروشی، مصرف آنها را در بین جوانان و نوجوانان افزایش داده است.

بسیاری از این نوشیدنی های انرژی زا با ادعاهایی مرتبط هستند که می توانند تمرکز و تمرکز را بهبود بخشند، سطح انرژی را افزایش دهند و عملکرد علمی یا فیزیکی را افزایش دهند.

نوشیدنی های انرژی زای رایج کنونی اغلب شامل مقادیر زیادی کافیین، قندهای افزوده شده و محرک های قانونی مانند گوارانا، تورین و ال کارنیتین هستند.

افزایش بازار نوشیدنی های انرژی زا در میان کودکان و نوجوانان، به طور اجتناب ناپذیری سطح مصرف کافیین آنها را بین سال های 1977 تا 2009 به میزان 70 درصد افزایش داده است.

گزارش های اخیر حاکی از افزایش تعداد افرادی است که پس از مصرف نوشیدنی های انرژی زا برای مشکلات خفیف مانند اختلالات گوارشی و کم آبی بدن، همراه با پیامدهای شدیدتر مانند سکته، به دنبال مراقبت های پزشک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار؛ این نوشیدنی ها نارسایی کبدی می آورند

هشدار؛ این نوشیدنی ها نارسایی کبدی می آورند