مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 19:302023-09-28پزشكي

افسردگی و اضطراب از علائم اولیه ام اس است؟


نتایج تحقیقات جدید دانشگاه بریتیش کلمبیا تصویر واضح تری از علائم اولیه مولتیپل اسکلروزیس (ام اس) ترسیم می کند و نشان می دهد که احتمال ابتلای افراد به بیماری های روانی در سال های منتهی به شروع این بیماری ها دو برابر بیشتر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمدیکال اکسپرس، یافته های این تحقیق نشان می دهد که شرایط روانپزشکی مانند اضطراب و افسردگی ممکن است بخشی از مرحله پیش درآمد ام اس باشد، مجموعه ای از علائم اولیه و سرنخ هایی که قبل از علائم شایع ام اس ایجاد می شوند.

دکتر هلن ترملت، محقق ارشد، پروفسور عصب شناسی دانشگاه بریتیش کلمبیای کانادا و عضو مرکز سلامت مغز جواد موفقیان می گوید: برای مدت های طولانی، تصور می شد که ام اس از نظر بالینی تنها زمانی شروع می شود که فرد اولین رویداد میلین زدایی خود مانند مشکلات بینایی را  تجربه کند اما ما متوجه شدیم که یک دوره کامل قبل از این رویدادها وجود دارد که در آن بیماری خود را به روش های غیرمستقیم تری نشان می دهد.

ام اس یک اختلال خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی به غلاف محافظ (میلین) که فیبرهای عصبی را می پوشاند حمله می کند و ارتباطات به مغز را مختل می کند.

تشخیص ام اس اغلب برای متخصصان پزشکی چالش برانگیز شده زیرا علائم آن متفاوت است و به راحتی با بیماری های دیگر اشتباه گرفته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسردگی و اضطراب از علائم اولیه ام اس است؟

افسردگی و اضطراب از علائم اولیه ام اس است؟