مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:302023-09-27سياسي

رزمندگان کرمانی در عملیات ثامن الائمه(ع) نقش پررنگی داشتند


رزمندگان کرمانی بویژه نیروهایی از شهرستان های زرند، بافت، راور و شهر کرمان در عملیات ثامن الائمه(ع) نقش پررنگی داشتند.

- عباس ایرانمنش در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: دشمن از رودهای کارون و بهمنشیر عبور کرد و در نهایت موفق شد آبادان را محاصره کند، بعد از محاصره آبادان امام خمینی (ره) در آبان سال 1359 شخصاً و قاطعانه دستور به شکست حصر آبادان دادند، همین موضوع سبب شد تا توان نیروهای رزمنده چندین برابر شود و به سخن امام جامه عمل بپوشانند.

 ایرانمنش یادآور شد: در زمان ریاست بنی صدر اجازه ارسال مهمات به رزمندگان داده نمی شد و او بیشتر به منافقان کمک می کرد و این وضعیت تا زمان عزل بنی صدر ادامه داشت و اما بعد از عزل او این کمک ها و پشتیبانی ها به جبهه آغاز شد.

وی در مورد زمان شروع عملیات ثامن الائمه(ع) گفت: این عملیات ساعت 1 بامداد روز 5 مهر سال 1360  با رمز نَصۡرٞ مِّنَ ٱللَّهِ وَفَتۡحٞ قَرِیبٞ از سه محور آغاز شد و چهار روز به طول انجامید.

 آزادسازی 150 تا 180 کیلومتر مربع از مساحت خاک ایران در این عملیات وی با تاکید بر اینکه در این عملیات 150 تا 180 کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران آزادسازی شد، اذعان کرد: دشمن سعی داشت از طریق شرق کارون یعنی از طریق کوی ذوالفقاری که توسط منافقین هدایت شده بود عبور کند تا آبادان سقوط کند، اما رز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمندگان کرمانی در عملیات ثامن الائمه(ع) نقش پررنگی داشتند

رزمندگان کرمانی در عملیات ثامن الائمه(ع) نقش پررنگی داشتند