مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 15:252023-10-21فرهنگي

جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور نماد اتحاد ترک زبانان


جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور عاملی برای جمع شدن ترک زبانان در کنار یکدیگر شد.

- ایسنا/زنجان کارگردان نمایش کوسا کچل گفت: جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور عاملی برای جمع شدن ترک زبانان در کنار یکدیگر شد.

محمد حاج احمدلویی امروز (29 مهرماه) در حاشیه اولین جشنواره آیینی و سنتی ترک زبانان کشور در زنجان، اظهار کرد: همراه با گروهی از استان آذربایجان شرقی شهرستان مرند با نمایش کوسا کچل در اولین جشنواره آیینی و سنتی ترک زبانان کشور حضور داریم، من از سال 82 فعالیت خود را با تئاتر دانش آموزی شروع کردم ولی متاسفانه به دلایل نامعلوم دیگر برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه کوسا و کچل دو شخصیت فان هستند که در پایان سال آمدن بهار را نوید داده و به نوعی پیام شادی را انتقال می دهند، افزود: پس از مشاهده فراخوان جشنواره خوشحال شدم که همه ترک زبانان کشور دور هم جمع می شوند.

این هنرمند تصریح کرد: دلیل انتخاب کار کوسا کچل برای حضور در جشنواره مشکلات اقتصادی و روحیه هموطنان بود که در شرایط نامساعدی قرار دارد و باید با این هنر کاری کنیم تا حداقل دقایقی خنده بر لب هموطنان بنشیند.

حاج احمدلویی با بیان اینکه امیدواریم جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور ادامه دارد و هر ساله برگزار شود، ادامه داد: جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور اتحاد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور نماد اتحاد ترک زبانان

جشنواره آیینی سنتی آذری زبانان کشور نماد اتحاد ترک زبانان