مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 20:352023-10-05اجتماعي

80 درصد املاکی که در روستاهای کاشمر وقف شده ثبت سامانه اداره اوقاف نیست


رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: به طور میانگین 80 درصد املاکی که در روستاها وقف شده به دلیل عدم آگاهی واقفان در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه ثبت نشده است که در حال ساماندهی آنها هستیم.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر گفت: به طور میانگین 80 درصد املاکی که در روستاها وقف شده به دلیل عدم آگاهی واقفان در سامانه اداره اوقاف و امور خیریه ثبت نشده است که در حال ساماندهی آنها هستیم.

سیداحمد حسینی پنج شنبه 13 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران که به مناسبت هفته وقف در محل سالن اجتماعات مرکز افق امامزاده سید حمزه (ع) برگزار شد، افزود: وجود 1350 موقوفه و بیش از 12 هزار 800 رقبه این منطقه را به شهر وقفی در کشور تبدیل کرده است.

وی با بیان اینکه 5500 رقبه اعم از مسکونی، تجاری و زراعی فقط مربوط به موقوفه ابن علی الکاسفی به عنوان بزرگ ترین موقوفه این شهرستان است، تصریح کرد: موقوفه ابن علی الکاسفی در حدود 200 سال قبل توسط (سیف الدین مظفر سلطان پسر شمس الدین علی کاسفی) وقف امام زاده سیدحمزه (ع) شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر همچنین از موقوفه میش مست به عنوان نخستین وقف انجام شده در شهرستان کاشمر نام برد و اظهار کرد: این وقف در حدود 400 سال قبل انجام شده و پس از موقوفه ابن الکاسفی بزرگ ترین وقف نامه کاش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

80 درصد املاکی که در روستاهای کاشمر وقف شده ثبت سامانه اداره اوقاف نیست

80 درصد املاکی که در روستاهای کاشمر وقف شده ثبت سامانه اداره اوقاف نیست