مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 21:172023-10-09پزشكي

نکات مهم بهداشتی در پیشگیری از آنفولانزا


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: آنفولانزا بیماری است که هرسال با سرد شدن هوا و بازگشایی مدارس شیوع پیدا می کند و اصولا در پاییز شاهد رخ دادن بیماری های ویروسی و عفونی هستیم که افراد زیادی را مبتلا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز افزود: همزمان با شروع فصل سرما ویروس آنفولانزا با سرفه و عطسه بیماری به شکل قطرات تنفسی در محیط پخش می شود و کلیه وسایلی که بیمار با آنها در تماس است از جمله میز صندلی و دستگیره و سایل شخصی مثل خودکار آلوده می گردد.

وی بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی موثرترین راه پیشگیری از آنفولانزا است که شامل انجام واکسیناسیون آنفولانزا قبل از شروع بیماری و استفاده از ماسک هنگام حضور در مکان های شلوغ در افراد پرخطر، جداسازی بیماران و عدم حضور در مکان های شلوغ می باشد.

معاون بهداشتی یادآور شد: افراد بالای 65 سال، کودکان زیر 6 سال، افراد با بیماری زمینه ای قلبی، ریوی و زنان باردار تحت عنوان گروه های پرخطر در معرض عوارض بیشتر بیماری هستند.

دکتر ذاکری با اشاره به اینکه در اماکن عمومی و مکان های شلوغ احتمال انتقال  ویروس بالاتر است بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکات مهم بهداشتی در پیشگیری از آنفولانزا

نکات مهم بهداشتی در پیشگیری از آنفولانزا