مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 17:452023-10-04بين الملل

مقام آمریکایی: مشخص نیست در عادی سازی روابط ریاض-تل آویو موفق شویم


مشاور وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز راه طولانی برای عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی در پیش است و روشن نیست که آیا آمریکا به هدفش می رسد یا نه.

- مشاور وزارت خارجه آمریکا گفت که هنوز راه طولانی برای عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی در پیش است و روشن نیست که آیا آمریکا به هدفش می رسد یا نه.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دنیل شاپیرو مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا در امور انسجام منطقه ای، درباره عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی به المانیتور گفت: هنوز خیلی کارها باید انجام شود تا ببینیم که آیا این هدف قابل دستیابی است یا خیر.

دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال یک توافق میان عربستان و رژیم صهیونیستی است و شاپیرو که گسترش توسعه پیمان ابراهیم را بر عهده دارد، گفت امیدوار است در دیدارهای آتی با نمایندگان رژیم صهیونیستی و چندین کشور عربی دیگر، زمینه یک ائتلاف گسترده منطقه ای فراهم شود.

این مشاور دولت بایدن گفت که بر گسترش دستور کار عادی سازی تمرکز دارد، از جمله با نشست النقب که هدف آن تحکیم ارتباطات در حال ظهور اقتصادی و دیپلماتیک میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است.

از اهداف آمریکا برای عادی سازی روابط ریاض-تل آویو، مقابله با ایران و نفوذ چین در منطقه اشاره شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام آمریکایی: مشخص نیست در عادی سازی روابط ریاض-تل آویو موفق شویم

مقام آمریکایی: مشخص نیست در عادی سازی روابط ریاض-تل آویو موفق شویم