مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-01فرهنگي

وزیر ارشاد به جشنواره آیینی و سنتی پیام داد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی گفت: تقویت مردمی کردن جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی آن می شود.

- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی گفت: تقویت مردمی کردن جشنواره نمایش های آیینی و سنتی منجر به افزایش سرمایه اجتماعی آن می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی را به شرح زیر منتشر کرده است: هنرهای نمایشی از آن رو که بیشترین یکسانی و آیینگی را با زندگی فردی و تعاملات اجتماعی انسان ها دارند، در دوره ها و تحوّلاتِ گوناگون تاریخی ملّت ها، همواره ساخت و ساحتی متفاوت پذیرفته اند، امّا اصالت مفهومی و جوهره مشترکِ جلوه ه های مختلف آنها همگی در این است که حوزه های آیینی خود را از بُن مایه های فکری و وزنِ فرهیختگی مردم آن قلمرو فرهنگی برگرفته اند و همگی بازتاب نمادین لایه ها و منظرهای ذهنی و آرمانی اجتماع شان بوده اند.

به بیانی دیگر، آیین و تئاتر، دو روی یک سکّه اند و هنرهای آیینی و سنّتی مردمان، از جمله ساکنانِ شریف و هنرور ایران اسلامی، از سویی نزدیک ترین تصویر از زندگیِ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر ارشاد به جشنواره آیینی و سنتی پیام داد

وزیر ارشاد به جشنواره آیینی و سنتی پیام داد