مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 18:102023-10-21اقتصادي

فرصتی که تحریم های آمریکا به هواوی داد


تدابیر آمریکا برای محدود کردن صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به چین، ممکن است فرصتی را برای شرکت هواوی برای گسترش بازار خانگی هفت میلیارد دلاری خود ایجاد کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت انویدیا بزرگترین تامین کننده تراشه های هوش مصنوعی در چین بوده و سهم بازارش بالاتر از 90 درصد است.

اما شرکت های چینی نظیر هواوی، در حال ساخت مدل های مشابه تراشه های پرفروش انویدیا نظیر پردازنده های گرافیکی ای 100 و اچ 100 هستند.

به گفته تحلیلگران و بعضی از شرکت های هوش مصنوعی، تراشه های هوش مصنوعی اسند هواوی، از نظر قدرت رایانشی، با محصولات انویدیا قابل قیاس هستند اما از نظر عملکرد، همچنان ضعیف تر هستند.

به گفته جیانگ ییفان، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت کارگزاری گوئوتاج جونان سکیوریتیز، یک عامل محدودکننده برای شرکت های چینی، وابستگی اکثر پروژه ها به تراشه ها و اکوسیستم نرم افزاری انویدیا است اما این وضعیت تحت تاثیر محدودیت های اخیر آمریکا ممکن است تغییر پیدا کند.

با این حال، فرصتی که شرکت هایی مانند هواوی در غیاب انویدیا خواهند داشت، چالش های متعددی هم دارد.

بسیاری از پروژه های هوش مصنوعی پیشرفته، با معماری برنامه نویسی محبوب CUDA ساخته شده اند که انویدیا پیشگام آن است و به ظهور اکوسیستم جهانی بزرگی منجر شده که قادر است مدل های هوش مصنوعی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصتی که تحریم های آمریکا به هواوی داد

فرصتی که تحریم های آمریکا به هواوی داد