مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:052023-10-09اقتصادي

افزایش سطح درآمد و کاهش فقر در 2 سال گذشته


یک اقتصاددان برجسته ایرانی مقیم آمریکا، در مقاله ای با محاسبات دقیق آماری، از موفقیت دولت رییسی در کاهش فقر، بهبود قدرت خرید مردم و ارتقای سطح رفاه در 2 سال گذشته خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جواد صالحی اصفهانی، یک اقتصاددان در مقاله ای به تشریح سیاست های دولت رییسی در دو سال گذشته پرداخت و در پاسخ به این سوال که افزایش نرخ ارز کالاهای اساسی باعث افزایش فقر و کاهش رفاه طبقه متوسط شده؟ پاسخ منفی داد و گفت: متوسط درآمد مردم در طی دو سال گذشته حدودا 7 درصد بیشتر از تورم بوده است.

در ترجمه مقاله دکتر صالحی اصفهانی ادامه آمده است: استانداردهای زندگی در ایران در دوران تورم بالا سال ایرانی 1401 (2022/2023) از چند جهت استثنایی بود چه اینکه اولین سال کامل دولت ابراهیم رییسی بود (5 اوت 2021 تا به حال)، دولتی که دیدگاهی انقلابی ارائه کرده که بالاخره بتواند آرمان های انقلاب 1979 ایران را تحقق بخشد.

این سال همچنین سالی بود که ارزش پول ملی ایران نزول بسیاری کرد و تا 52 درصد پایین آمد و قیمت ها رکوردهای بالایی را ثبت کردند (تا 300 درصد به نسبت ژوئن 2022 بالا رفتند).

افزایش سریع قیمت ها در بخش اول سال در نتیجه حذف یارانه های مواد غذایی و حمله روسیه به اوکراین نگرانی ها در مورد تورم افسار گسیخته را شدت بخشید که البته معلوم شد اغراق زیادی در این مورد شده و تورم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سطح درآمد و کاهش فقر در 2 سال گذشته

افزایش سطح درآمد و کاهش فقر در 2 سال گذشته