مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 07:352023-09-23بين الملل

پکن و دمشق بر لغو تحریم های سوریه و تقویت همکاری امنیتی تاکید کردند


بر اساس بیانیه مشترک چین و سوریه به مناسبت برقراری روابط مشارکت راهبردی، چین با حضور غیرقانونی نظامی در سوریه و غارت منابع طبیعی این کشور مخالفت کرد.

- بر اساس بیانیه مشترک چین و سوریه به مناسبت برقراری روابط مشارکت راهبردی، چین با حضور غیرقانونی نظامی در سوریه و غارت منابع طبیعی این کشور مخالفت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه و جمهوری خلق چین بیانیه مشترکی مبنی بر ایجاد روابط شراکت راهبردی بین دو کشور پس از نشست سران بشار اسد و شی جینپینگ، روسای جمهوری دو کشور در شهر هانگژو چین صادر کردند.

سانا متن بیانیه توافقنامه مشارکت راهبردی سوریه و چین را منتشر کرد که در آن تاکید شد: دو طرف به تبادل حمایت قاطع در مورد موضوعات مرتبط با منافع اصلی و نگرانی های اصلی طرف مقابل ادامه خواهند داد و طرف سوری قاطعانه بر این امر تاکید دارد و متعهد به اصل چین واحد است و می پذیرد که دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی است و نماینده تمام چین است و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو چین می باشد و از تلاش های چین برای حفظ حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی خود حمایت می کند.

چین و سوریه با مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر به بهانه دموکراسی و حقوق بشر مخالف هستند و پکن نیز مخالفت خود را با حضور غیرقانونی نظامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن و دمشق بر لغو تحریم های سوریه و تقویت همکاری امنیتی تاکید کردند

پکن و دمشق بر لغو تحریم های سوریه و تقویت همکاری امنیتی تاکید کردند