مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 16:102023-10-04بين الملل

موانعی که می تواند احیای روابط تهران- قاهره را کند کند


ایران و مصر تلاش می کنند به وسیله کانال های بغداد و مسقط روند گفت وگوهای امنیتی را ادامه دهند و زمینه احیای روابط و شکست طلسم تاریخی فراهم کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: تغییرات پویای منطقه ای و بین المللی و اراده مقام های ارشد جمهوری اسلامی ایران و مصر موجب ابراز امیدواری بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه غرب آسیا برای شکست طلسم 40 ساله احیای روابط دو کشور بزرگ جهان اسلام شده است.

  به نظر می آید ازسرگیری روابط تهران و ریاض و کمرنگ شدن ساز مخالف امارات موجب ایجاد انگیزه برای دولت عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر برای بازگشت به ریل مذاکره با ایران برای احیای روابط دوجانبه شده باشد.

  گفت وگوی گرم سیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بغداد در سال 2021 میلادی، دیدار هیئت های ایرانی و مصری در عمان، دیدار وزیر اطلاعات مصر و معاون رییس جمهور کشورمان در نوامبر 2022 میلادی و استقبال رهبر انقلاب اسلامی از احیای روابط با مصر در دیدار با سلطان عمان نشان دهنده جدی بودن این دور از مذاکرات دو کشور است.

  با وجود این، به نظر می آید این روند طولانی تحت تأثیر متغیرهای مثبت و منفی  قرار دارد و برآیند فرصت ها و تهدیدهای احیای روابط تهران و قاهره است که می تواند عادی سازی روابط دو کشور را عق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانعی که می تواند احیای روابط تهران- قاهره را کند کند

موانعی که می تواند احیای روابط تهران- قاهره را کند کند