مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 17:052023-10-16سياسي

توسعه مجلات علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه حمایت می شود


توسعه و تقویت مجلات علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای جایگاه علمی و رسیدن به مرجعیت علمی کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

- توسعه و تقویت مجلات علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه به عنوان یکی از راهکارهای ارتقای جایگاه علمی و رسیدن به مرجعیت علمی کشور مورد حمایت قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر پناهی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه مجلات تخصصی یک نوع سیاست گذار برای نیازهای سلامت هستند، تصریح کرد: امروزه باید دغدغه محققان و دست اندرکاران و مسؤولان در حوزه مجلات و نشر در کشور تشویق چاپ تحقیقاتی که در راستای نظام سلامت است، باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، با بیان اینکه انتظار می رود مجلات از حالت دریافت مقاله به حالت سفارش پژوهش مبتنی بر نیاز پیش بروند، اظهار کرد: ضروری است مجلات تخصصی در ارتقای سطح آگاهی جامعه و همچنین تدوین خلاصه های سیاستی نیز فعال باشند، اکنون مجلات تخصصی دنیا موضوعات ویژه را تعریف کرده و طبق همین عناوین مشابه در یک موضوع را جمع آوری می کنند.

مدل دیگر در دنیا consensus publication است که در آن شواهد کافی برای یک موضوع را خدمات سلامت، مدیریت نظام سلامت، سلامت عمومی و سیاست گذاری در سلامت تدوین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه مجلات علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه حمایت می شود

توسعه مجلات علمی و تخصصی متناسب با نیازهای جامعه حمایت می شود