مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:502023-09-27اقتصادي

گردشگری؛ تجارتی با سود تضمینی


نوشتن پیرامون گردشگری، نو کردن کهنه زخمی است که تا ریشه ای درمان نشود نمی توان از آن گذشت.

پیش از این نگارنده بارها و به کرّات از پتانسیلِ مغفول مانده موجود در منطقه ترشیز که شامل شهرستان های کاشمر، - ایسنا/خراسان رضوی نوشتن پیرامون گردشگری، نو کردن کهنه زخمی است که تا ریشه ای درمان نشود نمی توان از آن گذشت.

پیش از این نگارنده بارها و به کرّات از پتانسیلِ مغفول مانده موجود در منطقه ترشیز که شامل شهرستان های کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ می شود نوشته است؛ ولی هرگز گوشی شنوا نشنید و دستی توانا از آستین برون نیامد تا بر این کهنه زخمِ همیشه تازه، مرهمی نهد.

این غفلت بیشتر از آن روست که صرفاً بومی نیست؛ این هنر ـ صنعت در سراسر کشور بعضاً با تُرش رویی و بی محلی برخی مسئولان رو به رو است.

از گذشته تاکنون در یک نگاه کلان و تا حدودی برخی سیاست گذاران در دوره هایی، به ملیت و هویتی تاریخی ایرانیان و نتیجتاً به دست آوردها و عوارض و نشانه های باقی مانده از آن ها با دیده مثبتی نمی نگرند و اصولاً آن ها را فرصتی نمی دانند.

گفتن این دو جمله از سوی مسئولان که ایران از نقطه نظر جاذبه های گردشگری در دنیا در ردیف 10 کشور برتر دنیاست و همچنین کاشمر در بین شهرهای خراسان رضوی، با پذیرش سالانه 2 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر(زائر و توریست) پس از مشهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری؛ تجارتی با سود تضمینی

گردشگری؛ تجارتی با سود تضمینی