مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 19:252023-09-26بين الملل

اردوغان: تایید عضویت سوئد در ناتو منوط به پایبندی غرب به وعده هایش است


رییس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که تایید عضویت سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی منوط به پایبندی استکهلم و غرب به وعده هایی است که به آنکارا داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز سه شنبه گفت که تایید عضویت سوئد در پیمان آتلانتیک شمالی منوط به پایبندی استکهلم و غرب به وعده هایی است که به آنکارا داده شده است.

وی که این سخنان را در پایان سفر خود به نخجوان مطرح می کرد گفت که هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره پیوستن سوئد به ناتو گفت وگو کرده است.

رییس جمهور ترکیه گفت: اگر آنها به وعده هایی که دادند پایبند باشند، پارلمان ما نیز به وعده اش عمل کرده و بر اساس آن گام بر می دارد .

اردوغان اضافه کرد: در نهایت، تصمیم درباره عضویت سوئد در ناتو به برآورد پارلمان ترکیه بستگی دارد که تمامی تحولات در این زمینه را پیگیری می کند .

 با گذشت چندین هفته از خبر موافقت دولت آنکارا با درخواست سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، آیین نامه این درخواست هنوز در پارلمان ترکیه به تصویب نرسیده است.

توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد چند روز پیش ابراز خوشبینی کرد که پارلمان ترکیه درخواست عضویت این کشور در ناتو را در زمان تشکیل جلسه مجدد خود در ماه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان: تایید عضویت سوئد در ناتو منوط به پایبندی غرب به وعده هایش است

اردوغان: تایید عضویت سوئد در ناتو منوط به پایبندی غرب به وعده هایش است