مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 10:402023-09-28فرهنگي

«عاشورا» در قاب تلویزیون، رویکردی نو در روایت دفاع مقدس


نه فقط در ایران که در همه دنیا مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و هر چیزی که باعث ارتقای روحیه وطن دوستی شده، - خبرگزاری فارس - گروه رادیو و تلویزیون: مینی سریال 7 قسمتی عاشورا که راوی بخشی از مجاهدت های فرمانده لشکر 31 عاشورا، شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری است، این شب ها به مناسبت هفته دفاع مقدس بازپخش شده و از شنبه اول مهر هرشب ساعت 22:15 روی آنتن شبکه یک می رود.

 سریال عاشورا اولین ساخته هادی حجازی فر و محصول مرکز سیما فیلم است که روایتی متفاوت از مجاهدت های رزمندگان لشگر 31 عاشورا در عملیات های بدر و خیبر را به تصویر کشیده است.

نسخه سینمایی این سریال با نام موقعیت مهدی در چهلمین جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم را از آن خود کرد و توانست عنوان پرفروش ترین فیلم دفاع مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند.

در سریال عاشورا  روایت داستان بیش از آنکه متکی به تکنیک و چارچوب های فرمی پیش برود و صحنه های جنگی و جلوه های میدانی جنگ را به تصویر بکشد، به روایت کارگردان آن روایتی شاعرانه از زندگی برادران باکری است.

مجید شاه حسینی، استاد دانشگاه اخیرا درباره سریال عاشورا و نزدیکی آن با اتفاقات جنگ دفاع مقدس گفت: از همان زمانی که نسخه سینمایی موقعیت مهدی را در جشنواره فیلم فجر دیدم، معلوم بود با پدیده ای در عرصه سین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عاشورا» در قاب تلویزیون، رویکردی نو در روایت دفاع مقدس

«عاشورا» در قاب تلویزیون، رویکردی نو در روایت دفاع مقدس