مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-08پزشكي

افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سلامت در خوزستان


تعداد مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سرپایی و بستری در استان خوزستان در حال افزایش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، پژمان بختیاری نیا رییس مرکز بهداشت خوزستان امروز در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بروز بیماری های تنفسی در این استان در اوایل پاییز اظهار کرد: این افزایش پیش بینی شده بوده است و امسال نیز وقوع یافته است.

وی افزود: مرگ و میر ناشی از کووید-19 و آنفلوآنزا در خوزستان مشاهده شده است و در روزهای اخیر تعداد بیماران با علائم حاد تنفسی که به مراکز سرپایی و بستری مراجعه می کنند، افزایش یافته است.

اغلب این بیماران به سرماخوردگی و ویروس های ساده مبتلا می شوند و تقریباً یک سوم آنها هم به کووید-19 و آنفلوآنزا مبتلا می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توصیه کرد: بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در فصل پاییز، میزان تجمع افراد را افزایش می دهد.

وی عنوان کرد: مسوولان این مراکز تهویه کلاس ها را از طریق تهویه مکانیکی یا باز کردن در و پنجره ها برقرار کنند و در صورتی که دانشجو یا دانش آموزی علائم حاد تنفسی داشت، باید در خانه استراحت کرده و از حضور در دانشگاه یا مدرسه خودداری کند.

بختیاری نیا تصریح کرد: افراد پرخطر شامل زنان باردار، افراد بالای 60 سال و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای در صورت ابتل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سلامت در خوزستان

افزایش مراجعه بیماران با علائم حاد تنفسی به مراکز سلامت در خوزستان