مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-15بين الملل

دیوان کیفری بین المللی: صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی در غزه را داریم


دادستان کل دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که این دادگاه صلاحیت بررسی مسائل مرتبط با ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه را دارد.

- دادستان کل دیوان کیفری بین المللی اعلام کرد که این دادگاه صلاحیت بررسی مسائل مرتبط با ارتکاب جنایت جنگی در نوار غزه را دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کریم خان، دادستان کل دیوان کیفری بین المللی در این باره اظهار کرد، اراضی فلسطینی اشغالی از جمله نوار غزه در محدوده صلاحیت دادگاه است و این بدان معناست که دادگاه صلاحیت محاکمه اسراییل یا نیروهای مقاومت فلسطین را نیز دارد.

طبق گزارش عربی21، کریم خان گفت: اگر مدارکی وجود داشته باشد که نشان دهد فلسطینی ها یا هر فرد یا شهروند دیگری از هر کشور عضو مرتکب جنایت شده اند، بله، ما صلاحیت قضایی پیگرد آن ها را در هر کجا که باشند، داریم.

اظهارات خان ساعاتی قبل از آن بیان شد که مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینیان (ICJP) از تصمیم خود برای محاکمه دولت و مقامات انگلیس در دیوان کیفری بین المللی به اتهام همدستی در ارتکاب جنایات جنگی در جنگ غزه به دلیل حمایت مطلق آنها از رژیم صهیونیستی خبر داد.

بسیاری از قدرت های بزرگ جهان از جمله چین، آمریکا، روسیه، هند و مصر عضو دیوان کیفری بین المللی نیستند و به همین دلیل حتی اگر دیوان کیفری بین المللی درباره پرونده مذکور حکم بازداشت صادر کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان کیفری بین المللی: صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی در غزه را داریم

دیوان کیفری بین المللی: صلاحیت رسیدگی به پرونده جنایات جنگی در غزه را داریم