مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 12:052023-10-06اقتصادي

«بریکس پی» چگونه می تواند جایگزین سوییفت شود؟


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بریکس پی با توجه به قابلیت های زیادی که گروه بریکس دارد، می تواند به ما به ویژه در دور زدن تحریم ها کمک زیادی کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - غلامرضا مرحبا در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره قابلیت های بریکس پی ، گفت: بریکس پی یک سیستم پرداخت برای تراکنش های بین کشورهای عضو بریکس بدون نیاز به تبدیل ارز محلی به دلار است.

وی بیان کرد: در نظام مبادلات مالی و پولی دنیا سازوکاری به نام سوییفت وجود دارد و از آنجایی که کنترل آن دست غربی ها و آمریکاست، از سوییفت به عنوان بستری برای اعمال فشار و تحریم کشورهای مستقل استفاده می کنند.

الان بسیاری از کشورهای دنیا حتی کشورهایی هم که روابط خوبی با غرب دارند، به دنبال مبادلات مالی مستقل از سوییفت یا مبادله با ارزهای محلی هستند.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هم به سمت بریکس و شانگهای رفته است که در واقع ما هم به دنبال بسترها و سازوکارهایی هستیم تا بتوانیم مبادلات خود را به صورت مستقل از سوییفت انجام دهیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بریکس پی با توجه به قابلیت های زیادی که گروه بریکس دارد، می تواند به ما به ویژه در دور زدن تحریم ها کمک زیادی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بریکس پی» چگونه می تواند جایگزین سوییفت شود؟

«بریکس پی» چگونه می تواند جایگزین سوییفت شود؟