مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-26اقتصادي

حذف سیمان و فولاد از بورس کالا در کوتاه مدت تورم زاخواهد بود


یکی از مهم ترین دلایل تصمیم وزارت راه و شهرسازی برای حذف سیمان و فولاد از بورس کالا ترس از افزایش قیمت است، اما خروج سیمان و فولاد در کوتاه مدت از بورس کالا می تواند به افزایش تورم دامن بزند.

- حسین درودیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به بحث های مطرح شده پیرامون حذف عرضه سیمان و فولاد از بورس کالا اظهار داشت: بورس محلی برای پیدا کردن عامل عرضه و تقاضاست و اگر نخواهیم تخصیص را از مسیر بازار و بورس دنبال کنیم، باید شیوه ای اداری را برای آن بیابیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ممکن است شیوه های اداری تخصیص پاسخگوی شرایط کشور نباشد، گفت: برای مثال زمانی که شما خودرو را در بازار عرضه نمی کنید و یا به بورس نمی گذارید، در یک شیوه اداری نظیر سامانه یکپارچه یا قرعه کشی یا شیوه هایی از این دست باید عرضه و تقاضا هم را پیدا کنند که محصول به محصول می تواند کار درست یا غلطی باشد.

*افزایش قیمت سیمان و فولاد در کوتاه مدت با خروج از بورس کالا وی افزود: ممکن است خارج کردن سیمان و فولاد از بورس کالا در کوتاه مدت به دلیل افزایش تقاضای سفته بازی زمینه گران شدن این محصول را فراهم کند و هدف خارج کردن این دو کالای راهبردی در ساخت مسکن از بورس کالا محقق نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف سیمان و فولاد از بورس کالا در کوتاه مدت تورم زاخواهد بود

حذف سیمان و فولاد از بورس کالا در کوتاه مدت تورم زاخواهد بود