مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-22بين الملل

بایدن: آمریکا نظم جهانی جدیدی می سازد


رییس جمهوری ایالات متحده اذعان کرد که نظم جهانی کنونی به رهبری ایالات متحده «از تب و تاب افتاده»، اما واشنگتن سیستم جایگزین آن را شکل خواهد داد.

- رییس جمهوری ایالات متحده اذعان کرد که نظم جهانی کنونی به رهبری ایالات متحده از تب و تاب افتاده ، اما واشنگتن سیستم جایگزین آن را شکل خواهد داد.

با این حال، رهبران مسکو و پکن نظر دیگری دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا شنبه در یک مراسم کمپین انتخاباتی در واشنگتن گفت که چگونه ژاپن و کره جنوبی را متقاعد کرده که کمک های مالی به اوکراین ارسال کنند و چگونه ماه گذشته در اجلاس گروه 20 در دهلی نو با اتحادیه اروپا، هند و عربستان سعودی قرارداد راه آهن و بنادر را امضا کرد.

بایدن گفت: بنابراین، من فکر می کنم ما فرصتی برای انجام کارها داریم، اگر به اندازه کافی جسور باشیم و به خودمان اعتماد داشته باشیم، جهان را به روشی متحد کنیم که هرگز نبوده است.

او ادامه داد: ما به مدت 50 سال در یک دوره پسا جنگ بودیم که بسیار خوب کار می کرد، اما این به نوعی از تب و تاب افتاده و انرژی و شور و اشتیاقش را از دست داده است.

ما به عبارتی به نظم جهانی جدید و تازه نیاز داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازراشا تودی، نظم جهانی که پس از جنگ جهانی دوم پدیدار شد، نظمی دوقطبی بود و ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی برای نفوذ و برت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن: آمریکا نظم جهانی جدیدی می سازد

بایدن: آمریکا نظم جهانی جدیدی می سازد