مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 09:552023-09-23سياسي

آمادگی برزیل برای گسترش روابط با ایران


وزیر خارجه برزیل در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک ضمن استقبال از دعوت به عمل آمده برای سفر به تهران، آمادگی کشورش برای گسترش روابط با ایران را اعلام کرد .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با مائورو ویرا وزیر امور خارجه برزیل دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار از حمایت برزیل از عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه بریکس تشکر کرد.

  وی با اشاره به دیدار بسیار خوب رؤسای جمهور دو کشور ایران و برزیل در ژوهانسبورگ گفت: آماده ایم روابط دو کشور را در چارچوب دوجانبه و نیز بریکس توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به جایگاه خاص برزیل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امسال وارد 120 سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور شده ایم و لازم است به این مناسبت برنامه های ویژه ای داشته باشیم.

امیرعبداللهیان از همتای برزیلی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت و قرار شد در زمان مناسب مورد توافق برنامه ریزی شود.

مائورو ویرا وزیر خارجه برزیل نیز در این دیدار روابط با ایران را برای کشورش حائز اهمیت خواند و گفت: آمادگی داریم روابط دو کشور را در بخش دولتی و خصوصی افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی برزیل برای گسترش روابط با ایران

آمادگی برزیل برای گسترش روابط با ایران