مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-21بين الملل

آمریکا: نگران روابط مجارستان با روسیه هستیم


سفارت آمریکا در بوداپست اعلام کرد، واشنگتن درباره روابط بین روسیه و مجارستان نگران است و دیدار روسای جمهوری این دو کشور را مشکل ساز خوانده است.

- سفارت آمریکا در بوداپست اعلام کرد، واشنگتن درباره روابط بین روسیه و مجارستان نگران است و دیدار روسای جمهوری این دو کشور را "مشکل ساز" خوانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ویکتور اوربان، رییس جمهوری مجارستان در حاشیه اجلاس کمربند و جاده در پکن که روز سه شنبه انجام شد، با ولادیمیر پوتین همتای روس خود دیدار داشت.

اوربان تنها مقام ارشد اتحادیه اروپاست که در این اجلاس شرکت کرد و روابط نزدیکی با پوتین از زمان حمله روسیه به اوکراین از فوریه سال گذشته میلادی دارد.

دیوید پرسمن ، سفیر آمریکا در مجارستان گفت: واشنگتن نگران روابط بوداپست با روسیه است.

وی اخیرا در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشته بود: اوربان انتخاب کرده که در کنار مردی باشد که نیروهایش مسئول ارتکاب جنایت علیه بشریت در اوکراین هستند و در میان متحدانش که ما هستیم تنهاست.

مجارستان که علاوه بر عضویت در اتحادیه اروپا عضوی از ناتو نیز به شمار می رود مخالف بسیاری از ابتکارعمل های اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین در مواجهه با نیروهای روسی و وارد کننده نفت خام و گاز از روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: نگران روابط مجارستان با روسیه هستیم

آمریکا: نگران روابط مجارستان با روسیه هستیم