مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 05:002023-09-25بين الملل

پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه


کره شمالی به انتقادات رییس جمهور کره جنوبی از سفر رهبر این کشور به روسیه و تقویت روابط میان دو کشور پاسخ داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کره شمالی امروز دوشنبه به انتقادات یون سوک یئول رییس جمهور کره جنوبی از سفر کیم جونگ اون رهبر این کشور به روسیه پاسخ داد و تاکید کرد که برقراری روابط نزدیک با مسکو یک حق طبیعی و عادی برای همسایگان است.

رییس جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفته بود که اگر روسیه در ازای کمک به مسکو در جنگ با اوکراین به برنامه های تسلیحاتی و نظامی کره شمالی کمک کند این یک تهدید مستقیم است.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کره شمالی آن را منتشر کرده است، پیونگ یانگ اظهارات یون را تهمت ناروا به همکاریهای دوستانه میان مسکو و پیونگ یانگ خوانده و گفته: رییس جمهور کره جنوبی بلندگوی ایالات متحده آمریکاست.

در بیانیه کره شمالی آمده است: این کاملاً طبیعی و عادی است که کشورهای همسایه روابط نزدیک خود را با یکدیگر حفظ کنند و دلیلی برای پاسخگویی به چنین رویه ای وجود ندارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اخیرا در یک سفر یک هفته ای به روسیه سفر کرد و ضمن دیدار با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در زمینه تقویت روابط و افزایش همکاریهای میان دو طرف بحث و رایزنی کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه

پاسخ کره شمالی به انتقادات کره جنوبی از سفر کیم به روسیه