مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 15:002023-09-26سياسي

آیت الله خاتمی از تشکیل «هیأت انتخاباتی» در دبیرخانه خبرگان خبر داد


عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری از تشکیل یک هیأت 3 نفره در دبیرخانه خبرگان با هدف اجرایی کردن فرمایشات رهبر انقلاب درباره 2 انتخابات پیش رو خبر داد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: چهار سال پس از تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی در مردادماه سال 1358، اولین مجلس خبرگان رهبری تشکیل شد.

مقدمات انتخابات اولین دوره مجلس خبرگان رهبری در سال 1361 فراهم شد و اولین مجلس خبرگان رهبری، روز پنج شنبه 23 تیر 1362 در محل مجلس قدیم آغاز به کار کرد.

امام خمینی(ره ) در پیامی به مناسبت افتتاح این مجلس گفت : مجلس خبرگان برای ادامه نظام جمهوری اسلامی و مشروعیت بخشیدن به آن نقش اساسی دارد .

عمده کارکرد مجلس خبرگان رهبری، به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران، معطوف به انتخاب رهبر و نظارت بر بقا و استمرار ویژگی های رهبری است.

برای بررسی بیشتر نقش و مسئولیت خبرگان رهبری، به سراغ آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه خبرگان رفتم.

آیت الله خاتمی در این گفت وگو ضمن برشمردن کمیسیون های خبرگان تصریح کرد که کمیسیون سیاسی، فعال ترین کمیسیون در بحث مطالبه گری خبرگان از مسئولین است.

وی در ادامه با استناد به قانون اساسی تاکید کرد که اساسا لفظ نظارت بر رهبری وجود ندارد و وظیفه خبرگان، مراقبت کردن از شرایط رهبری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله خاتمی از تشکیل «هیأت انتخاباتی» در دبیرخانه خبرگان خبر داد

آیت الله خاتمی از تشکیل «هیأت انتخاباتی» در دبیرخانه خبرگان خبر داد