مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 16:302023-10-10پزشكي

خواص شگفت انگیز تخم مرغ


یک کارشناس ارشد تغدیه ورژیم درمانی گفت: تخم مرغ یک غذای کاملی است که مواد مغذی بالایی شامل:پروتیین، اسیدهای چرب امگا3 و امگا 6 ، کلسترول، ویتامین محلول درچربی دارد.

- جی پلاس، علی اشرف رشیدی در گفتگو با سرویس ، علمی ، پژوهشی اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تخم مرغ دارای ویتامین A ، D ،E.

، ب کمپلکس.

مواد معدنی ،کلسیم ،منیزیم، گوگرد ،فسفر ،روی، سلنیوم، آهن، آنتی اکسیدان و کولین نیز می باشد.

وی با بیان اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی است که در هرم غذایی در گروه گوشتها قرار دارد گفت: تخم مرغ از سفیده و زرده تشکیل می شود که بخش اصلی سفیده پروتیین و اسید آمینه است به همین دلیل در بین ورزشکاران محبوبیت بالایی دارد و بسیاری پودرهای پروتییتی از سفیده تخم مرغ تهیه می شود.

رشیدی در خصوص قسمت زرده تخم مرغ نیز اضافه کرد: زرده حاوی کلسترول کولین ، ویتامینها و مواد معدنی است و حاوی ویتامینB2 و B5 و B12 می باشد که در سلامت پوست، مو ، چشم و کبد نقش زیادی دارد.

به گفته این کارشناس ارشد تغدیه ورژیم درمانی ، ماده کولین در تشکیل غشای سلول نقش دارد و برای تولید استیل کولین ( انتقال دهنده عصبی ) که باعث حافظه بهتر میشود.

وی با بیان اینکه هر تخم مرغ 85 کیلو کالری انرژی دارد گفت: این ماده خوراکی دارای آنتی اکسیدان لوتیین و گزانتین نیز می باشد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواص شگفت انگیز تخم مرغ

خواص شگفت انگیز تخم مرغ